Buscador

Rutes Pirineus, rutes de muntanya, excursions i senderisme

RutesPirineus

Contacta'ns

Comandes

Ruta guiada

Estanys de la Vall Fosca (2 dies)

Alta Ribagorça, Lleida, Catalunya, Espanya
Travessa d'alta muntanya per la capçalera de la salvatge Vall Fosca al Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici
Més info / Reservesfletxa-dreta
Perquè fer aquesta ruta?
Aquesta travessa circular d'alta muntanya ens descobreix un sector espectacular i alhora desconegut del Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici: la capçalera de la Vall Fosca. Durant el recorregut descobrirem la flora i la fauna d'alta muntanya, un conjunt de llacs sensacional i assolirem diversos pics i miradors des d'on gaudirem d'unes vistes meravelloses en totes direccions!

Comencem la primera etapa de la travessa al poble de Capdella. Des d'aquest punt emprendrem una suau pujada per descobrir la bonica vall de Riqüerna. Després de refrescar-nos a la cascada homònima, ens endinsarem a la zona lacustre dels estanys Tapat, Morera i Reguera. A continuació arribarem a la collada de Fontsubirana, magnífic mirador de la part alta de la Vall Fosca i des d'on podrem ascendir fins al proper pic del Tossal de l'Espada (2.548m). A continuació baixarem cap a l'estany Fosser, el coll de la Portella i arribarem al refugi Colomina, punt final de l'etapa i refugi on dormirem i podrem recuperar forces gràcies al seu bon menjar.

El segon dia de la travessa ens descobrirà els diversos estanys d'origen glacial de la capçalera del riu Flamissell. Visitarem l'estany Colomina, l'estany Frescau i els estanys de Saburó, i descobrirem com es van formar les cubetes, els circs, els pics i les arestes de l'entorn. Si les ganes i les forces ens acompanyen farem l'ascensió al pic dels Vidals o al pic Tort, des d'on les vistes de tot el Parc Nacional són sensacionals. Visitarem els estanys de Vidals i continuarem la travessa cap a l'estany Gento. Finalment seguirem les vies de l'antic carrilet que transportava material des de Capdella fins a l'estany Gento i baixarem a l'embassament de Sallente per l'històric camí de la canal de Pigolo.