Buscador

Rutes Pirineus, rutes de muntanya, excursions i senderisme

RutesPirineus

Telèfon de contacte Contacta'ns Contacta'ns

Contacta'ns

Ruta guiada

Boumort Salvatge (2 dies)

Alta Ribagorça, Lleida, Catalunya, Espanya
Apassionant travessa de mitja muntanya per la serra del Boumort, un dels indrets més sorprenents i captivadors de Catalunya
Més info / Reservesfletxa-dreta
Perquè fer aquesta ruta?
La travessa primaveral que us proposem a la Reserva Nacional de Caça de Boumort ens mostrarà tot l'atractiu natural d'aquesta zona aïllada i del tot deshumanitzada del Prepirineu català. Us proposem un viatge apassionant on coneixerem la flora típica de la mitja muntanya, buscarem rastres de fauna salvatge que habita aquest entorn i admirarem les grans aus rapinyaires que viuen a les parets d'aquestes muntanyes calcàries, entre les que destaquen el trencalòs -la més gran de totes- i l'aufrany.

Començarem la primera etapa de la travessa a Tremp. Des d'aquí pujarem amb els taxis 4x4 fins al coll de Llívia, punt on començarem a caminar. Mentre ascendim en direcció al Cap de Boumort el recorregut ens descobrirà vessants coberts de pins, boixeroles i ginebres, aliment de les espècies que habiten aquests paratges com el cérvol o el gall fer. A continuació baixarem cap al Clot de Cuberes i arribarem al màgic refugi de Cuberes, on passarem la nit i recuperarem forces. Abans d'anar a dormir, sortirem a l'exterior a escoltar els animals del bosc que surten dels seus amagatalls a última hora de dia.

El segon dia caminarem en direcció al Cap de Roques de Solduga, parant en espais concrets per fer observacions de fauna i de rastres. Ens dirigirem cap a Solduga i l'Espluga de Cuberes -un paratge inhòspit amb vistes magnífiques!- on veurem les restes d'un assentament. Farem un darrer tram a peu i quan arribem al bosc de la Pentina un taxi 4x4 ens recollirà i ens portarà de tornada fins a Tremp, on acabarem aquesta experiència única i inoblidable!

Si vols fer aquesta ruta a la tardor, durant la brama del cérvol: consulta La Brama del Cérvol al Boumort.